Fabrica de Antreprenori editia a III-a

In perioada 25 noiembrie – 1 decembrie, Centrul de Dezvoltare a Carierei (CDC) a desfasurat cea de-a IV-a editie a Fabricii de Antreprenori, cel mai complex proiect de antreprenoriat organizat vreodata in mediul universitar timisorean si clujean. Prin intermediul acestui program, tinerii care au o idee de afacere si doresc sa o implementeze au sansa de a o expune in fata unor membri reprezentativi ai mediului de afaceri din Timisoara.
In acest an, aceasta oportunitate a fost oferita unui numar de 70 de studenti, selectati dintre cei peste 150 de aplicanti.

Pe parcursul unei intregi saptamani, participantii au beneficiat de training-uri complexe de Dezvoltare personala si Planificare a Carierei, de leadership, coaching, management al timpului, creare de Business Plan etc, precum si de vizite la 5 firme de succes din Timisoara, in cadrul carora s-au purtat discutii directe si deschise cu antreprenorii. Firmele vizitate sunt urmatoarele: Eltrex (Emil Pop), Tango Vivo (Florina Toader), Salina din Oras (Doru Pelivan), Intermezzo (Felix Sabau) si Babel Center (Manuela Mihai).
Participantii s-au bucurat de disponibilitatea si sinceritatea antreprenorilor: “Cel mai mult am apreciat faptul ca antreprenorii au dat din timpul lor liber pentru a ne impartasi experienta lor si ne-au inspirat” (Melinda A.), “Mi-a placut foarte mult transparenta antreprenorilor. Este incredibil cat de mult te poti imbogati de la oamenii autentici!” (Dolores M.), “Am apreciat sinceritatea antreprenorilor, faptul ca “si-au pus viata pe tava” si ne-au facut sa ne deschidem ochii” (Oana S).

Personalitatile prezente la eveniment, cele care ne-au sprijinit si anul acesta prin consiliere in domeniul antreprenorial, au fost domnul Antonio Passarelli – Antreprenor, Gianluca Testa – Antreprenor, doamna Aurelia Testa – Bancher, doamna Camelia Minisan – Antreprenor, domnul Cristian Onetiu – Antreprenor, domnul Dan Mocanu – Managing Partner la Aperio Executive Coaching, Mihai Rosca – Antreprenor, domnul Ciprian Man – Antreprenor, doamna Ruxandra Bulzan – Antreprenor, domnul Felix Sabau – Manager Intermezzo, domnul Emil Pop – Manager Eltrex, Manuela Mihai – Managing Partner al Babel Center, iar noii nostri colaboratori la aceasta editie au fost Florina Toade, Diana Vasilescu si Raul Avram – Managing Parteners la Tango Vivo si Magnum Team, precum si Doru Pelivan – Manager Partner la Salina din Oras.

Dintre cei 70 de participanti, 30 au avut curajul sa-si prezinte ideile de afaceri. Cel mai bun plan de afaceri creat in cadrul programului, intitulat proiectul Locatari si realizat de catre Bogdan Suta, a fost premiat cu 2000 lei la festivitatea de incheiere. Ne face o deosebita placere sa constatam ca majoritatea ideilor de afaceri prezentate in concurs au fost inedite si au surprins juriul prin gradul lor ridicat de inventivitate.

Majoritatea participantilor au considerat ca aceasta saptamana nu a fost numai o etapa importanta pentru integrarea in mediul de afaceri, ci si o experienta care le-a schimbat perceptia asupra vietii, motivandu-i si inspirandu-i pe toate planurile, atat profesionale, cat si personale. Majoritatea au constatat surprinsi ca in cadrul proiectului si-au implinit asteptarile 100% si au apreciat faptul ca au primit valoare si cunostinte noi peste limitele la care se gandisera initial.
Au invatat despre cat de importanta este integritatea, increderea in fortele proprii, lucrul in echipa: “Am apreciat foarte mult punctualitatea, faptul ca am invatat pe pielea noastra care sunt consecintele faptului ca nu suntem integri.” (Florin C.), “Am realizat ca integritatea si comunicarea sunt doar cateva elemente care duc la success. Am invatat ca sunt responsabila 100% pentru mine, dar si pentru cei din jur si ca totul este ca un chain reaction” (Melinda A).
Studentii care au participat la eveniment au avut ocazia sa beneficieze de cunostintele, experienta, sfaturile si bunavointa tuturor invitatilor, astfel ca la sfarsitul proiectului au plecat cu paradigme stimulative si idei de viitor:”Am invatat ca imi pot demonstra mie in primul rand ca daca vreau, reusesc.” (Denisa U.), “Eu pot! Trebuie sa stiu cine sunt, sa imi cunosc obiectivele, sa imi urmaresc viziunea, sa trec peste paradigme si sa imi controlez vocea din cap” (Roxana R.), “Am invatat ca posibilitatile sunt nelimitate si ca doar noi, cu paradigmele cu care ne-am obisnuit, ne limitam viitorul” (Dolores M).
O lectie practica, apreciata in unanimitate, a fost despre crearea unui plan de afaceri care s-a desfasurat urmarind toate etapele formarii unui business, incepand de la viziunile si pasiunile proprii pana la transpunerea ideii in cifre si date.
In continuare, lasam alte marturii ale participantilor, despre ce a insemnat pentru ei Fabrica de Antreprenori, sa adauge tusa finala la tabloul pe care vi l-am descris:
„A fost un timp in care mi-am schimbat viziunea asupra multor lucruri, mi-a deschis ochii.” (Ioan D.)
„A fost o experienta interesanta, neasteptat de interesanta, poate chiar unic de interesanta.” (Sergiu B.)
„Fabrica de antreprenori – in doua cuvinte o scoala de viata.” (Patricia S.)
„Locul unde iti gasesti scanteia de vizionar, creator si model pentru oameni.” (Georges C. )
„O experienta inedita si plina de concluzii spectaculoase pe care le-am tras si la care nu ma asteptam sa le aflu despre mine in momentul in care am decis sa particip.”
(Alexandra S.).
„Exact asa cum sunt deznodamintele fericite in filme unde personajul principal isi da seama de multe lucruri, asa mi s-a intamplat sa-mi deschid ochii dintr-odata.” (Catalin P. )
„Fabrica de antreprenori a dat viata viselor din noi, cea mai deosebita si folositoare experienta din viata mea.” (Roxana R.)
„Fabrica de antreprenori este stropul de speranta de care fiecare are nevoie. (Adina S.)
„Orice minut petrecut in acest proiect a fost pe deplin meritat si doresc ca proiectul sa continue avansarea.” (Alexandru R.)
„Absolut uimitoare, o experienta marcanta deoarece mi-a schimbat mult viziunea.” (Radu N.)
„Fabrica de antreprenori mi-a deschis ochii spre posibilitatile, oportunitatile pe care le am si spre faptul ca depinde doar de mine daca profit de ele sau nu.” (Oana T. )

Pe parcursul proiectului am subliniat importanta recunostintei, atat fata de noi insine, cat si fata de ceilalti, si pentru ca intotdeauna punem in practica ceea ce predicam, se cuvine sa le adresam multumiri tuturor partenerilor care ne-au sprijinit la realizarea acestei editii, fie prin promovare, pentru ca mesajul sa ajunga la toti tinerii interesati, fie prin ajutor material si financiar. Fara ei, cei 70 de tineri nu ar fi putut beneficia de aceasta experienta frumoasa, asa ca ne indreptam gandurile de apreciere catre cei care ne-au fost alaturi, oferindu-ne ocazia de a ne indeplini, la randul nostru, visul de a veni in ajutorul studentilor dornici sa-si creeze un viitor luminos.